RA : the meanings?

hari ini bermula lembaran baru dlm hidup aku (ye..ye lah tu)
slps woods, materials science, parks, civil engineering dan kini financial n accounting..kukira pengalaman hidup bertambah hari demi hari. orang kata, perjalanan hidup kita yg pilih, namun ketentuan, hanya milik DIA

betul, benar serba tepat (tidak syak lagi,)
apa yg berlaku ini, jika difikir-fikirkanlah bukan kehendak diri. mungkin ada org mengatakan aku tidak ade pegagangan hidup, sekejab itu skejab ini..namuN mereka Yg berkata bukaN 'aku', dan 'siapa2' yg boleh dikategorikan perJalanan hidupnya Spt aku..

hm..siApa menginGinkan bahagia seMentara waktu, sIapa yg boleh Menyangka HaraPkan panas ke petang, hujan di tengaHari. dan Siapa yg tahU dia hidup@mati Pada esok hari, tiada Siapa kan?

dan Siapa yg tahu, perKahwinan yg dibina Akan berantakan Suatu hari naNti, berlakunya perpiSahan dan Perebutan Hak. siapa yang Tahu? - tiada Bukan..

hidup ini, peNuh rahsia. segalanya miLik allah, telah diaturkan, paSti berhikmah. Mengapa tiDak dijalanI penuh rasa Tanggungjawab.

kita tidaK meminta, tapi DIA memBerikan,
adakah kita Terbeban?
percayaLah kita manusia biasa, terkadang aku Lelah menerima Ketentuan demi ketentuan,
dalam Dlm sujudku, aku sebenarNya telah meredhai,
kerna kuatnya aku,
kerana teguhnya aku,
aku sering diuji dan Teruji...
bukankah itu Namanya DIA mengasihiku,
tidak mengingInkan aku terus hanyut dlm asyik mahsyuk sirna Duniawi,

tuhanku,
ku terIma takdirMU ini,

biar aku pasrah,
biar aku tabah,
biar aku berjaya,
meNgharungi liku-liku ini

tuhan,
beriKanlah aku kekuatan,
dorongan,
keteapan iman,
ketakwaaN,
kasih sayangMu..

sungguh tuhan,
terKadang aku alpa,
banyak kali aku leka...

ampunkan aku tuhan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment